Regulacje o ochronie danych osobowych
Deklaracja Zarządu Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca
Zarząd Fundacji przywiązuje dużą wagę do ochrony danych osobowych przetwarzanych
w Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca. W związku z czym rozumie konieczność zapewnienia wysokiego
poziomu ochrony danych osobowych w realizowanych zadaniach a także w celu wypełnienia wymagań prawnych
w tym zakresie, dlatego wprowadza system bezpieczeństwa informacji, którego nadrzędnym dokumentem jest
Polityka Bezpieczeństwa.
Zarząd Fundacji Śląskiego Centrum Chorób Serca jest w pełni zaangażowany i aktywnie wspiera procesy zamierzające
do zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Wprowadzając Politykę Bezpieczeństwa deklaruje,
że wprowadzony system ochrony danych osobowych będzie podlegał ciągłemu doskonaleniu i obejmuje wszystkie
kluczowe obszary działalności.
Głównym celem ustanowienia systemu ochrony danych osobowych jest odpowiednie zabezpieczenie przetwarzanych informacji,
ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa przetwarzanych danych z zachowaniem ich poufności, dostępności oraz integralności.
Ponadto celem wdrożonego systemu ochrony jest:
- Zapewnienie ciągłości procesów przetwarzania danych osobowych,
- Ograniczenie występowania zagrożeń dla bezpieczeństwa tych danych,
- Zapewnienie właściwego funkcjonowania wszystkich systemów informatycznych,
- Właściwe reagowanie na incydenty bezpieczeństwa.
Realizacja przyjętych celów jest zrealizowana poprzez:
- Wskazanie sposobu organizacji systemu zarządzania bezpieczeństwem danych osobowych,
- Wyznaczenie zadań i odpowiedzialności osób związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa danych,
- Wyznaczenie właścicieli dla aktywów i zasobów informacyjnych, którzy odpowiadają
za zapewnienie adekwatnego poziomu bezpieczeństwa przetwarzanych informacji, - Wdrożenie i utrzymanie niezbędnych zabezpieczeń organizacyjnych i technicznych,
- Zapoznanie się przez wszystkich pracowników, współpracowników, wykonawców i osoby realizujące zadania
na rzecz Fundacji z właściwymi politykami procedurami bezpieczeństwa danych osobowych obowiązującymi
w związku z wykonywanymi obowiązkami, - Przegląd i utrzymanie aktualnych polityk i procedur bezpieczeństwa danych,
- Reakcję na zagrożenia i incydenty dla bezpieczeństwa danych osobowych w określony i z góry ustalony sposób,
umożliwiający szybkie podjęcie działań korygujących, - Ciągłepodnoszenie świadomości pracowników w obszarze bezpieczeństwa informacji,
- Ciągłe doskonalenie systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji.
- Alicja Chachaj
Prezes Zarządu